Ken jij de pain & gain van je doelgroep

Ongetwijfeld heb je al inzicht over wie je bent, waar je voor staat en wat je kunt, maar heb jij ook voldoende inzichtelijk voor wie je het allemaal doet? Heb je nog voldoende feeling met en kennis over jouw doelgroep? Sluit jouw aanbod nog voldoende aan bij hun behoeften, belangen en beweegredenen? Ook een brand doorloopt een leercurve. De maatschappij en markt zijn continue in beweging en wisselende trends hebben invloed op het Nirvana van jouw klant. Het beïnvloedt hun Pain & Gain en de mate waarin jouw merk hen een oplossing kan bieden.

De pain en gain van de doelgroep


Ook ik stelde mezelf deze essentiële vraag. Ik analyseerde of BrandKarma nog voldoende aansluiting heeft bij de Pain & Gain van mijn doelgroep. Dat bracht ik in kaart door middel van de Empathy Map. Echt een eye-opener! Ik kan het iedereen adviseren dat ook eens te doen, ook al ben je heel succesvol. Zoals ik al beschreef dingen veranderen en opeens kan er geen behoefte meer zijn aan jouw aanbod en sta je met lege handen. Dat kun je maar beter voor zijn door te anticiperen en jouw concept en strategie tijdig aan te passen. Bovendien leidt het tot meer tevredenheid en loyaliteit bij jouw (bestaande) klanten. 

En wat is jouw Pain & Gain? Ik ben erg benieuwd naar wat jouw behoeften en wensen zijn op het gebied van Personal Branding en Ontwikkeling. Doe je mee met mijn korte onderzoek Highly Appreciated!

*Wil je regelmatig meer tips ontvangen over personal branding geef je dan op voor de nieuwsbrief van BrandKarma  

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: