Merk IK is a social brand

Contradictio in terminis? Personal branding stelt het autonome individu centraal, onderstreept de uniciteit. Het plaatst het ego op een voetstuk, heeft narcistische trekjes. Okay, een gezonde dosis egoïsme is goed voor het zelfbeeld en zelfontplooiing, maar men moet daarin niet doorslaan. Getuige de doorgeslagen TEDx-ers die vooral zichzelf willen horen praten en louter zenden. De schreeuwende MERK IK’ers op de social media met een onuitputtelijke stroom selfies, volgers en posts die onderstrepen hoe briljant en succesvol deze persoon wel niet is. Maar wat is echt succes als je geen interactie hebt met jouw publiek. Je niet weet wat er in de ander omgaat, jouw doelgroep. Het kan ook anders. ME=WE

Club Merk IK goes social


Geef jouw MERK IK een altruïstische visie. Sta open voor jouw omgeving en maak echte connectie met gelijkgestemden. Dat je eens echt luistert, terug volgt, liked en retweet. Betrokken bent bij wat er speelt in de wereld om je heen. Dat problemen van anderen je inspireren om mooie oplossingen te creëren Dat je op basis daarvan jouw klanten iets moois kunt bieden en echte toegevoegde waarde geeft. Dat je gunfactor intrinsiek is. Dat je met een positieve uitstraling en imago anderen kunt inspireren.

Onderscheid je door bescheidenheid en empathie. Maak MERK IK meer zichtbaar door juist je ego minder zichtbaar te maken en je daden en diensten voor je te laten spreken. Kortom, BrandKarma in de praktijk. This is how we do it! Hoe zie jij dat?

Schrijf je in!

Wil jij meer visie, gedachtenkronkels en ideeën ontvangen schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van BrandKarma

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: